Povestea catelului schiop

noiembrie 27, 2011 · Comments

Foto: Carf @ Flickr
În vitrina unui magazin de animale era un afiş: “Căţeluşi de vânzare”
Un baieţel de 10 ani intră şi intreabă care-i preţul unui căţeluş. Vânzătorul îi răspunde că preţul este între 30 şi 50$. Băieţelul bagă mâna în buzunar, scoate câteva monezi. Numără 2.70 $ … şi apoi întreabă: “Aş putea vedea căţeluşii?”
Vânzătorul zâmbeşte. Fluieră, din magazin iese afară căţeaua şi în urma ei 5 căţeluşi frumoşi. Al şaselea căţeluş… rămase în urmă şi nu se apropia!
Băieţelul întreabă: “De ce căţeluşul astă şchioapătă ?” Omul îi răspunse că acesta s-a născut cu o problemă la picior şi va şchiopăta toată viaţa! “Acesta-i caţeluşul pe care-l doresc”, a spus băieţelul cu bucurie în glas. “Dacă asta e dorinţa ta, ţi-l dau gratis!”
Copilul s-a suparat şi a răspuns: “Nu-l vreau gratis, preţul lui e la fel ca şi a celorlalţi căţei, îţi voi da tot ce am la mine acum, şi în fiecare lună îţi voi plăti 50 de cenţi, până voi achita preţul lui intreg !”
“Eşti sigur că vrei acest căţeluş? Doar niciodată nu va putea fugi sau juca sau sări precum ceilalţi!”
Băieţelul s-a aplecat, şi-a ridicat puţin pantalonul şi i-a arătat vânzătorului aparatul de fier ce-i susţinea piciorul strâmb.
“Nici eu nu pot alerga, de aceea acest căţeluş are nevoie de cineva care să-l înţeleagă!”
Ochii vânzătorului s-au umplut de lacrimi când i-a spus copilului: “Mă rog şi sper ca fiecare căţeluş să aibe pe cineva care să-l iubească, aşa precum tu îl vei iubi pe acest căţeluş!”
Morala:
În viaţă nu contează cine eşti, contează ca cineva să te preţuiască şi să te iubească necondiţionat! Un prieten adevărat, este acela care soseşte în timp ce ceilalţi… dispar!

Cei “7C” ai increderii – cum sa inspiri incredere

noiembrie 24, 2011 · Comments


In urma cu 20-30 de ani, abordarea in relatiile interumane se baza pe urmatorul concept: Am incredere in tine pana la proba contrarie. Astazi, prin jocul competitiei si din cauze culturale, am ajuns sa ne bazam relatiile interumane pe un alt concept: Nu am incredere in tine pana la proba contrarie!
Nu stiu care dintre cele doua concepte este mai “sanatos”, dar practica m-a invatat ca poti sa fii competent, entuziast si chiar genial, iar toate acestea nu inseamna nimic pentru succesul tau pana cand oamenii din jur nu iti ofera increderea lor.
Orice relatie interumana se bazeaza pe incredere. In cazurile fericite (si rare) in care ea exista apriori, relatiile se vor dezvolta rapid si armonios. In cazurile in care ea nu exista, tehnicile de credibilizare sunt vitale ca baza a construirii relatiei.
Conform DEX, increderea este un sentiment de siguranta fata de cinstea, buna-credinta sau sinceritatea cuiva. Ea reprezinta convingerea ferma ca o persoana sau un lucru isi pastreaza integritatea, calitatile sau caracterul pentru un interval de timp predictibil.
Practic, pentru a inspira incredere cuiva (a te prezenta credibil), ai nevoie sa combini 7 elemente esentiale. Ele formeaza cei 7C ai increderii.

Caracterul este primul “C” al increderii.
Caracterul este componenta cel mai greu de falsificat. Conform DEX, caracterul reprezinta insusirea morala care se manifesta prin perseverenta, vointa ferma si corectitudine. Acestea sunt elementele eseniale necesare pentru ca cineva sa devina “demn de incredere”.
Una dintre cele mai bune modalitati prin care poti sa arati ca esti o persoana de character este sa accepti ca ai gresit. Cei din jur apreciaza de regula foarte mult curajul de a admite propria imperfectiune si se simt mai in largul lor.
Al doilea “C” al increderii este competenta.
Poti avea multe alte calitati, dar daca nu esti competent, cei din jur isi vor da seama mai devreme sau mai tarziu. competence. Este important sa petreci un timp semnificativ din viata ta dezvoltandu-ti competenta. Brian Tracy a spus ca daca citesti in domeniul tau o jumatate de ora pe zi, intr-un an poti deveni o autoritate nationala recunoscuta. In partea I a acestui ghid vei gasi o strategie foarte eficienta de acumulare a competentei la nivel de expert!
Al treilea “C” al increderii este Constientizarea valorii personale.
Acest aspect este foarte important pentru ca este unul dintre primele lucruri pe care cei din jur il remarca. Este dificil sa recuperezi dupa ce ai creat o prima impresie proasta cauzata de lipsa de incredere in tine.
Cei din jur isi creaza de obicei o perceptie despre tine in primele minute. Restul timpului il petrec cautand subconstient indicii care sa le valideze aceasta prima impresie. Daca nu esti convins de propria valoare, se creaza un effect de domino al reactiilor negative pe tot parcursul conversatiei.
Al patrulea “C” al increderii este Congruenta.
Increderea creste de fiecare data cand cei din jurul tau constata ca actiunile tale corespund cuvintelor tale. Practic, vorbim despre armonia dintre mesajele tale verbale si cele nonverbale. In lipsa acestei armonii, interlocutorul nu iti va oferi intreaga sa incredere.
Congruenta este similara cu imbracamintea. Daca hainele pe care le porti sunt bine asortate, nimeni nu face prea mult caz din asta. Daca insa hainele tale nu se potrivesc, acest lucru sare in ochi. Modalitatea cea mai buna pentru a castiga congruenta este sa faci ceea ce te pasioneaza.
Al cincilea “C” al increderii este Credibilitatea.
Credibilitatea reprezinta capacitatea sau puterea de a stimula increderea celorlalti in persoana ta. Sa presupunem ca ai de gand sa faci o investitie financiara si ai de ales intre doua variante:
Prima este sa urmezi sfatul consilierului financiar al lui Ion Tiriac, care are si un portofoliu investitional propriu, extrem de profitabil. A doua este sa primesti sfatul unui fost condamnat pentru talharie care tocmai a iesit din puscarie.
Care este sfatul ales? Chiar daca ambele persoane ti-ar da acelasi sfat, probabil ca nu vei fi foarte convins de parerea celui de-al doilea consilier… In esenta, credibilitatea inseamna sa il lasi pe cel din fata ta sa inteleaga ca nu esti un diletant si ca dimpotriva, stii foarte bine despre ce vorbesti.
Al saselea “C” al increderii este Consecventa
O persoana consecventa castiga usor increderea celorlalti. Acest lucru este valabil si pentru organizatii. A nouasprezecea lege din cartea „Cele 22 de legi imuabile ale marketingului” este chiar legea consecventei. In limbajul autorilor (Al si Laura Ries), legea se traduce astfel: O imagine de marca nu se construieste peste noapte.
Succesul se masoara in decade, nu in ani. Cu alte cuvinte, increderea ca o anumita marca este valoroasa se construieste pe principiul consecventei. Economistii dau exemplul producatorului de automobile Volvo, care s-a lansat pe piata in principal ca furnizor de masini foarte sigure. Incercarea de a schimba aceasta impresie nu este numai costisitoare dar si defavorabila marcii (ii dilueaza impactul).
Al saptelea “C” al increderii este Completitudinea
Oamenii au in general o dorinta foarte puternica de a inchide procesele incepute. Aceasta “inchidere” elimina stressul. Explicatia este data de un mechanism psihologic subtil care arata ca valoarea stressului este direct proportionala cu numarul de procese neterminate. Concret, cand ai 15 activitati distincte in curs de rezolvare, vei fi mai stressat decat daca ai una singura, care implica aceeasi durata a muncii.
Pe acest principiu, preferam sa nu ne angajam in activitati care nu par sa aiba o finalitate clara si predictibila. In consecinta, pentru a inspira incredere este foarte important ca ceea ce oferi tu – produsul sau serviciul tau, sa aiba “cap si coada”. Cand oamenii cunosc finalitatea unei idei sunt mai dispusi sa creada in ea.
 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Adopta!

Adoptii pisici

Postări populare

Fan club :)

Mahatma Gandhi

"Fii tu insuti schimbarea pe care o doresti in lume!"
"Măreţia unei naţiuni şi progresul ei moral pot fi măsurate prin felul în care sunt tratate animalele."

Neale Donald Walsch

"Toti oamenii sunt speciali si toate momentele sunt deosebite"
"Nu exista nimic ce tu nu poti sa fii, nu exista nimic ce tu nu poti sa faci. Nu exista nimic ce tu nu poti sa ai."
"Raul este ceea ce numiti voi rau. Chiar si pe el il iubesc, pentru ca, numai prin ceea ce voi numiti rau, puteti cunoaste binele."
"Gandul este energie pura. Orice gand pe care in ai, l-ai avut sau in vei avea vreodata este creator. Energia gandului tau nu moare niciodata. Niciodata.... Un gand este pentru totdeauna."

Autor la:

Buddha

"Tot ceea ce suntem este rezultatul a ceea ce am gandit. Mintea este totul. Devenim ceea ce gandim."
"Ceea ce-l conduce pe om pe cai gresite nu este dusmanul sau ci propria sa minte"
"Fie ca tot ce are viata sa fie eliberat din suferinta"
"Fiecare om este autorul propriei sanatati sau boli"

God is to Big...

God is to Big...

Jose Garcia Marquez

"Nu plange pentru ca s-a terminat, zambeste pentru ca s-a petrecut..."
"Am invatat ca toata lumea vrea sa traiasca pe varful unui munte, fara sa stie ca adevarata fericire este in felul in care urci pantele abrupte spre varf"
"Poate ca pentru lume esti doar o singura persoana, dar pentru o anumita persoana esti intreaga lume"
"Nu te iubesc pentru ceea ce esti, ci pentru ceea ce sunt atunci cand sunt cu tine"

Chakre-le

Chakre-le

Adrian Nuta

“Cel care ofera tot timpul fara sa primeasca nimic in schomb, in mod deslusit si deschis, ajunge sa se simta neapreciat si epuizat emotional”

“… cei mai multi dintre noi credem ca TREBUIE sa stim cine suntem. Daca am putea realiza ca ne putem permite sa fim, fara a fi neaparat ceva, cineva sau altcineva… aproape sigur numarul de nevroze s-ar diminua considerabil…”

" ... a lasa lumea sa fie ceea ce este si a te lasa pe tina insuti sa fii ceea ce esti, observand si observandu-te impartial, sunt singurele garantii ca nu mai nivelezi oceanul cu o scandura, in incercarea dramatica de a-l face perfect"

Fotografiile mele

Roy Tanck's Flickr Widget requires Flash Player 9 or better.

Drepturi de autor

Licenţa Creative Commons
Acest blog este pus la dispoziţie sub Licenţa Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România Creative Commons. Preluarea articolelor se poate face doar cu citarea sursei, incluzand la sfarsitul articolului preluat un link valid catre http://evrika-ro.blogspot.com/. Va multumesc!